Medicinproblem!

Haha,stod nyss och skrattade åt mig själv så jag bara måste dela med mig. Ni kanske inte tycker det är intressant men men...

När jag ska ta flytande medicin så blir jag som en fem åring. Jag ska berätta hur det går till!
Häller upp medicinen i koppen. Blandar ett glas med riktigt stark saft. Typ 50/50. Tar koppen med medicin sen tar det stop. Står och velar säkert fem minuter för jag vet hur jävla äckligt det är. Till slut håller jag för näsan och tänker för mig själv. "Vill du kunna sova i natt så måste du ta hostmedicinen" Sen räknar jag till tre ett antal ggr och till slut häller jag den groteskt äckliga medicinen i munnen och självklart, dum som jag är så måste jag naturligtvis känna ifall det smakar fast jag håller för näsan. Och visst gör det det. Sväljer det samtidigt som jag får typ kväljningar och dricker sen den starka saften. Och inte nog med det så delar jag upp dessa ynka 20 ml på två ggr så jag måste göra om samma sak igen...

Haha, jag är nog lite som Lotta på Bråkmakargatan när hon ska ta medicin :)

Kollade om jag hittade nåt klipp på det på youtube men hittade inget  men lägger in denna bild ist :P




Inser nu att detta är mitt FEMTE inlägg idag. Har jag tråkigt eller tråkigt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0