Denna dagen,ett liv..

Jaha, vad har denna dag haft att erbjuda då? Inte mycket kan jag ju tala om.

Jullan sov i vår säng inatt eftersom hon var så täppt i näsan hönsmamma som man är vill man ju ha lite koll.. Men det kan jag tala om att det gör jag aldrig mer igen!!
För det första så far ungen som en ångvält eller kanske en centrifug är en bättre liknelse i sängen. Tror hon intog alla ställningar och riktningar som fanns i natt.
Sen kl 06.41 för att vara exakt så vaknar man av ett troll som sitter med sitt huvud jättenära mitt och säger HEEEEJ! KLOCKAN TJUGO I SJU!! Här hemma är vi vana att sova till tidigast nio och då är tjugo i sju väääldigt tidigt. Låtsades som att jag inte var vaken och tänkte att hon kanske somnar om. Inte då, det låg ju en pappa i sängen som måste väckas..
Till slut fick jag nog och bar in henne i sin säng. Och som tur va så somnade hon om till strax efter nio.. Puh!

När vi vaknat och var klara med morgonbestyren så tog jag med Jullan och åkte in på ams. Måste ju få igång den där jäkla a-kassan nu när man bli utan jobb :/ Hatar denna jävla kommun! Dra ner i kommunhuset i stället där det dom bara gör nya onödiga tjänster hela tiden. Nä, sjuka och gamla dom behöver ingen hjälp. Och nu tror kommun att dom inte kommer behöva NÅGRA! vikarier över huvudtagen. Tydligen så kommer folk inte bli sjuka eller vilja ha semester längre... SUCK säger jag bara!
Det gick iaf bra på ams..
Sen åkte vi hem. Då hade även mannen (mannen och mannen vet jag väl inte med den där moppemuschan men det får väl bli mannen då ;) Ja, han läser min blogg :P ) klivit upp. Det var nämligen hans sovmorgon idag..

Mannen började med middagen som skulle bli gryta, ja lite tidigt jag vet men han vill att den ska koka länge och jag tog med mig ungen och snabbhandlade lite.
Fan, det är alltid någonting som ska handlas varje dag. Känns som att jag bor på affärn ibland..

Sen fick ungen och mamman lunch och tog därefter en underbar liten vila haha. Det är så skönt att vila mitt på dagen när man är ledig. Men man blir så trött efteråt och det tar säkert två timmar innan man orkar ta för sig något.

Maten var iaf god och disken blev undanplockad sen har jag inte gjort några direkta kraftansträngningar efter det.. Dammsugit, vilket jag gör varje dag. Hundarna drar in så mkt grus. Dammsög även övervåningen och moppade golven. Just ja, måste komma på att bädda på nya sängkläder så vi slipper sova utan.
Städade undan i lek/datarummet som alltid ser ut som ett bombnerslag. Jullan stökar på golvet och Pappan på skrivbordet! KARLAR!!


Lillbusan är sjuk också. Snorig och feber. När jag la henne hade hon 38.1. Hoppas det går över fort..

Så nu sitter jag här och ska njuta av  One Tree Hill, Gossip Girl och 90210 :) WUNDERBART!

Imorn blir det jobb. 8-13, skönt med korta dagar :)

Bjuder på fröken NÄE och lite bilder..









Kommentarer
Postat av: Jessica. 22 årig småbarnsmamma

Åå så söt hon är :) Hur gammal är eran lilla flicka?

2009-10-08 @ 19:26:45
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0