När ska folk lära sig parkera?

Nu har jag mannen och ungen varit och handlat till middagen. Det blev nämligen middagsgäster idag. Och det blir fläskfilegryta med cashewnötter i. Mums!

När vi handlat klart på konsum så hade nåt jävla rikspucko parker så när att jag knappt fick in ungen i bilen. Jag blir lika irriterad varenda jävla gång. Svårt att ställa sig så folk kommer in i sina bilar. Och dessutom själv kommer ur utan att rikskera att repa upp sin egen och andras bilar. Jag vet inte hur många gånger jag har fått klättrat in med ungen från andra sidan och satt henne i bilstolen. Det behövs nämligen lite utrymme för att få in henne i sin stol.
  Jag tycker folk borde förstå att om bilen bredvid har en barnbilstol i så ska det förmodligen in en unge där. jag använder då iaf inte våran bilstol till förvaring av varor eller annat..


Även en annan irriterande sak! När vi var på väg in på konsum står där en tant med någon bössa.

- Skänk en slant till rädda barnen!
- Tyvär, jag har inga småpengar, svarar jag snällt. (jo, jag hade en tia men den skulle jag ha till kundvagnen för att slippa jaga ungen runt halva affärn.)
- Nä men stora pengar går ännu bättre, svarar tanten med ett fånigt flin.
Här tänker jag.. Ja, jo även om jag skulle haft en femhundring i börsen inte fan skulle jag lägga den i den där bössan. Den behöver vi själva. Spec nu när vi snart är arbetslösa!
Dock får tanten ett "tyvär men jag har bara kort" till svar sen går jag in och jagar ikapp mannen som inte ens gav tanten en blick..


Som sagt. Fläskfilegryta, en god sallad och sen lite Idol. Det blir perfekt :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Magda!

Va fin bloggen har blivit :-)

Ha rinte varit här på ett tag så jag har lite att läsa. Krya på dig!

Nu får vi gå och längta tills sista helgen i november,, Åhh va kul det ska bli =)

kram

2009-11-04 @ 11:05:40
Postat av: helena

2009-11-06 @ 09:36:19
Postat av: helena

kanske dax för en uppdatering ;)

2009-11-06 @ 09:37:27
Postat av: Anonym

kanske dax för en uppdatering ;)

2009-11-06 @ 09:38:28
Postat av: Heidi

jag brukar sätta en lapp på den andra bilen och skriva idiotparkering om jag lyckats komma in i bilen,kommer jag inte in i min egen bil går jag in i affären och anropar personen med det regnumret

2009-11-09 @ 10:24:41
Postat av: Anonym

jag brukar sätta en lapp på den andra bilen och skriva idiotparkering om jag lyckats komma in i bilen,kommer jag inte in i min egen bil går jag in i affären och anropar personen med det regnumret

2009-11-09 @ 10:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0