Rena rama sjukstugan...

Ja det kan man verkligen säga! Det hostas och snörvlas överallt här..

Min hosta har blivit bättre tror jag *peppar peppar*. Det som står högst på min önskelista just nu är att få sova en hel natt (förutom kisspauser).

Var så glad igårkväll när jag inte hostade en massa när jag skulle sova och jag somnade så gott! Enbart för att vakna vid tolv av att Jullan var jätteledsen och tog sig för öronen.
Gick in till henne och tröstade henne och la henne. 10 minuter senare var det samma visa igen. Så höll det på till halv två då hon äntligen somnade, trodde jag ja!

Vaknar strax efter av att lyset i sovrummet är tänk och ett litet troll med tutte och gos är på väg upp i sängen så  fast det är emot våra principer så fick hon sova med mig i sängen.
Äntligen skulle jag få sova tänkte jag. GLÖM DET! Hostan körde igång. Jaha, ner för att ta hostmedicin. Då får jag inte upp korken på flaskjävel. Den var fan inte bara barnsäker utan totalsäker tror jag.

Det slutade med att jag tog en kniv och skar upp flaskan och hällde upp medicinen i en petflaska istället.
Sen fick jag äntligen sova.. vid fyra tiden.
Klockan åtta var det dags för uppstigning. Tänkte att det var lika bra att åka med Jullan till läkaren.
Och tur var väl det. Öroninflammation och penicilin i 10 dagar blev dommen.

Idag har hon börjat storgråta helt plötsligt och tagit sig för örat och sagt "illa där" så ont har hon alltid. Mammas stackars lillfis.

Så inatt hoppas jag verkligen att vi alla får sova!

Det ska bli bra väder i helgen så förmodligen åker vi upp på Risön redan imorn när Björn slutat jobbet. Känns som att vi lika gärna kan vara där uppe och må gott och vara sjuka än att vara hemma och se all röra och vara sjuka!


Förhoppningsvis kommer Tina och hälsar på oss i husvagnen imorn också.. :)

Nä, nu ska jag ta och se klart Grey´s sen blir det nog Trauma på tv4fakta..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0