Dag 1 - Om mig!

Dagens kategori är alltså: Om mig

Haha ja vart ska man börja. Jag såg dagen ljus den 10 Mars 1986 ex antal veckor för tidigt och vägde ca 1600 g. Jag var egentligen beräknad någon gång i Maj. Men mamma fick svår havandeskapsförgiftning och jag föddes med kjesarsnitt. Dom lyckades även skära mig i huvudet så jag har ett 10 cm långt ärr i bakhuvudet.
Pappa har filmat under tiden på BB och jag kommer ihåg när han filmar mamma och hon säger "hon är så vacker". När jag såg det undrade jag om hon verkligen inte var riktigt klok. Jag såg ju ut som en alien blandat med en fågelunge. Men nu när jag fått mina egna barn så förstår jag henne. Det vackraste jag någonsin sett är ju dem!



Jag var en riktigt teaterapa när jag var liten. Dansade, spelade upp teatrar för de stackare som inte hann fly ;), sjöng mycket. Vi gjorde bland annat musikalen Sound Of Music när vi gick i femman och jag spelade Maria.
Jag har även ända sedan jag var liten varit väldigt social och pratat med allt och alla. Det är jag än idag, dock lite mer reserverad och försöker känna av människor innan. Jag är även lite blygare.

 

Jag började åka slalom när jag var runt åtta år tror jag. Jag tävlade fram till jag var ca 12-13 eller något sådant tror jag men sen svalnade intresset. Jag spelade även fotboll från det att jag var sex år till att jag var 16 typ. Jag har spelat på alla positioner förutom back. Det jag var roligast var nog målvakt och forward.

När jag var tonåring var jag en riktig pain in the ass! Gjorde totalt tvärtemot vad som sades, rymde hemifrån och tyckte mamma och pappa var dom dummaste jävlarna som gått i ett par skor. Dom gjorde verkligen allt för att jävlas, ansåg jag då. Idag vet jag bättre ;)

I slutet av sommaren 2002 träffade jag Björn. Det var på Kramfors Crusing. Då kunde nog varken han eller jag tro att vi sju år senare fortfarande skulle vara tillsammans och ha tre barn ;)

På gymnasiet gick jag Medieprogrammet med FOTO som inriktning. Något jag gärna skulle vilja jobba med med det finns inga sådana jobb här i kring. Efter det har jag jobbat innom vården som springvikarie och fick senare fast jobb. Blev dock uppsagd i december 2009 då kommunen varslade ca 60 st tror jag.

I Januari 2010 började jag studera till USKA. Det var i samma veva som jag fick veta att pojkarna var på väg. Eller ja, då visste jag inte att det var två. Det fick vi veta den 5 februari 2010. Gissa vilken chock det var ;)

Det största dagarna i mitt liv är och kommer alltid att vara den 25 April 2008 och den 30 Augusti 2010. Detta är de dagar då mina underbara barn fötts! ♥






Ja, det var väl lite om mig. Kommer inte på så mycket mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0