Jag borde nog söka hjälp snart!

Jag har sedan pojkarna föddes förvandlats till en liten  minihitler här hemma. Jag har nästan städmani och blir galen när det ligger saker överallt här hemma. Björn är expert (älskar dig ändå gubben) på att lämna allt framme där det inte hör hemma! Min kära syster också som bor här för tillfället! Förstår inte varför man inte kan plocka undan!
Tvättar gör jag minst två ggr om dagen. Jag hatar när det ligger en massa smutstvätt i tvättstugan. Jag måste erkänna fast jag nästan skämms över det. Haha, har jag inte tillräckligt för att fylla en maskin så går jag runt i huset och letar tvätt och kastar in sånt som kanske inte alls behöver tvättas bara för att det inte ska ligga smutstvätt i tvättstugan! Jag vet, det är ett sjukt beteende!!

Jag var inte alls så här innan dem föddes. Då gjorde det mig inget att det var lite rörigt. Men nu bäddar jag till och med sängen varje dag!! Förut var det max 2-3 ggr i månaden.
Dammsugaren åker fram minst en gång om dagen, ibland två.
Helst av allt vill jag köra upp Björn ur sängen på morgonen så jag får bädda, men så långt har det inte gått ännu..
Det första jag gör på morgonen efter att alla barnen är utfodrade är att börja plocka och diska undan här! Det känns som att halva dagarna går åt till detta. Men samtidigt så måste jag göra det för jag kan inte slappna av och ta det lugnt annars, eller göra skolarbete tex. Jag måste göra detta först..

Alltså detta beteende kan ju omöjligt vara friskt. Visst, vi har det rätt så städat, men va fan det är sjukt! Haha!

Men jag tror det beror mycket på att jag passar på så fort pojkarna sover för jag vet inte när jag får chansen igen..

Jag tror iaf att de resterande som bor i detta hus är less på att bli jagade med blåslampa av mig!! ;)



Nä, nu vill nog Elliottan Pottan ha en ny blöja! Det sprakade nyss ordentligt i den precis nybytta blöjan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0