Long time no see!

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev. Har varken funnits ork eller lust. Men nu tänkte jag ta tag i det igen..tror jag ;)

Jullan har börjat vara blöjfri på dagarna och hon är så himla duktig! Igår blev det inte en enda olycka på hela dagen!! :) Men det gäller att påminna henne ofta om att gå på toaletten! Hon har även varit helt torr i blöjan tre mornar irad! Men vi väntar ett tag med att ta bort blöjan på natten för säkerhetsskull!
Hon är fortfarande världens stoltaste och duktigaste storasyster! Hon är så snäll med pojkarna och gosar och pussar på dem. Hämtar saker åt mig när jag ber henne ifall jag sitter med någon av dem osv! Min älskade lilla tjej börjar bli stor!! ♥

    



Grabbarna växer så det knakar! Sist vi var på BVC vägde Elliot 5770 tror jag och Harry prick 5000! Båda var58,5 cm lång tror jag. Stora grabbar! Helan och halvan som vi kallar dem ;)
Dom utvecklas massor för varje dag! Harry bjuder på underbara leenden hela dagarna. Elliot är snålare vad det gäller att bjuda på leenden men när han väl gör det är det ordentligt! Dock är han en riktig surrkusa i stället! Han gillar att sitta i babysittern och snacka med tvn!
Båda vill gärna sitta i babysittern och kika på vad resten av familjen har för sig när dom är vakna, ligga kvar i sängen är ingen hit då direkt!
Men det mest underbara framsteget dom gjort (ja för mig alltså ;) ) är att dem sover hela nätter i princip! Ca 8 timmar i streck sover dom nu, oftast 21.30 - 05.30 sen somnar dom om efter maten och sover till framåt nio tiden! :)
Jag har märkt det att vi måste ha fasta rutiner när det gäller kvällarna, att dom äter runt samma tid varje kväll!
Båda börjar även bli väldigt stadiga och starka i nacken! :)



Harry

   

Elliot
 
   


Vi har även dopet inplanerat nu. Den 4 december blir det av. Julia var äldre när hon döptes men vi kände att nu när det är två vi ska hålla i så kör vi nu när dom är tre månader. Känns lagom! Blir då en massa folk! Närmare 70 personer. Men den här gången har vi bjudit några kompisar också, det gjorde vi inte när Julia döptes!


Det fungerar fortfarande väldigt bra med skolan. Medicinsk Grundkurs är nu äntligen över! Helt underbart!!! Nu har vi börjat med Omvårdnat och det verkar kul faktiskt.

Förra helgen var jag och Veronica ut! Det var riktigt kul faktiskt! :) Nästa gång jag ska ut tänker jag dock ordna barnvakt så man kan sova ut dagen efter!




Nä, nu ska jag se klart Böda Camping och längta tills April då det äntligen är dags för husvagnslivet igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0