Carro är min räddande ängel..

Carro är hos oss nu och jag kan nog inte beskriva med ord hur grymt tacksam jag är över att jag har henne och att hon ställer upp! Världens bästa lillasyster!  Haha undra om Jullan och jag är gladast över att hon är här :)
 Jag är fortfarande så fruktansvärt trött jämt. Har inte ork till någonting. Ändå vaknar man åtta på morgonen och kan inte somna om :/ Jag som aldrig haft problem med att sova på mornarna. Känns väldigt surt då Jullan gärna sover fram mot nio-halv tio!

Julia vill verkligen inte alls sova ikväll. Hon gallskrek nyss och ropade (helt otroligt när Carro är här) på mig. När jag kom upp sa hon "sova mammas säng"! Sötnos! Ibland vilar vi tillsammans i våran säng men på nätterna får hon faktiskt sova i sin egen säng. Det har hon gjort sedan hon föddes och det får hon faktiskt fortsätta med..

Carro är så snäll och gör i denna stund fruktsallad :) Frukt är i princip det enda jag är sugen på nu för tiden. Godis och sånt vill jag inte alls ha. Björn var så gullig förra veckan och köpte en stor chokladkaka till mig. Och det är inte jag som ätit upp den.. Haha, blir nog som när vi väntade Jullan. Jag går ner i vikt och Björn går upp i vikt..

Idag går jag iaf in i vecka 15 och om några veckor är det dags för stora Ultraljudet! Ska bli så spännande och se hur bebisarna vuxit :)
Jag har även gått in i trimester två. Alltså är 1/3 av graviditeten avklarad :)


Vecka 15

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten. Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.
Från vecka 15 kan du göra ett fostervattensprov.

Fostret: Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.

 








Kommentarer
Postat av: Viktkamp

fruktsallad är ju sååå gott, blev jättesugen!!

2010-03-15 @ 20:25:02
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Maria

Spännande med ultraljudet. Jag kommer ihåg att jag var så lycklig den dagen då jag fick se min pojke. :)



Ha en bra kväll!

2010-03-15 @ 22:23:17
URL: http://www.glawe.se/blogg
Postat av: Jessica

Sv: Tack så mycket.Okej vad roligt :) Hur gammal är du? :) Följ gärna min blogg via bloglovin om du tycker den är intressant :)

2010-03-17 @ 11:10:36
URL: http://crazybarbiedoll.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Okej vad roligt :)

2010-03-17 @ 11:25:41
URL: http://crazybarbiedoll.blogg.se/
Postat av: hermy

vill du få flera besökare på din blogg:?

men då ska du bara gå in på http://heeermela.blogg.se/2010/march/kan-hjalpa-dig-fa-fler-besokare.html#comment och säga att du e intressera:);

2010-03-17 @ 11:54:37
URL: http://heeermela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0