Synskadad!

Idag hade jag tid hos optikern. Har ju glasögon sen tidigare som dock endast används här hemma. Inte bland folk då dom är sedan jag var 13 år och inte är speciellt snygga om man säger så.
Har haft mycket ont i huvudet och har jobbigt att läsa. Ser inte heller vad det står på skyltarna när jag kör bil! = INTE BRA!
Så jag bokade in en tid hos optikern och det visade sig att jag i nuläget inte ens får köra bil utan glasögon. När jag skaffade dom för 10 år sedan behövdes dessa endast vi tvtittande typ. Shit. Ajja, inget att göra åt. Jag måste ju se.
Men konstigt nog tror jag man vänjer sig vid att se dåligt. Men det är vad jag tror det..
Ajja, blev iaf ett par röda snygga PEAK bågar. Man fick dessutom ett par solglasögon med styrka på köpet. Kanoners!
Vad hela kalaset gick på? 3800 riksdaler! SVAJNIGT DYRT!! Men men, inget att göra åt som sagt..

Imorn ska jag iaf ringa BVC. Julia blir dålig i magen så fort hon äter vanlig mat. Endast välling går bra! Detta har pågått i snart två månader. Förra veckan ringde Björn på bvc och fick till svar att det var magsjuka. BULLSHIT säger jag. Magsjuka i två veckor?! Nej du tack. Detta får dom fan kolla upp och det snarast!!!
Hjälper dom mig inte på bvc så tänker jag ringa upp på barn i sollefteå så man kanske får någon hjälp!

Igår var vi även på bvc för vaccination, vägning och mätning. Summan av kardemumman var 10345 g tung, 76 cm lång och en väldigt arg och skrikande Julia..
Glömde helt bort att fråga igår om Julias mage eftersom hon skrek från det att vi gick in till sköterskan tills vi gick ut därifrån!


Näni, nu blir det lite OTH! :)

Kommentarer
Postat av: johanna

hihi dte kan vara en fördel och se när man kör bil i alla fall.... =) hoppas ni får rätt med tösens mage! =)

2009-04-22 @ 20:17:54
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Emp

Hej! Allt gick kanon på ultraljudet.. Den är så perfekt, med tio små finrar och tår :)

Men nu dröjer det nog en drygt 20 veckor till innan man får se den igen, tråkgt.. Samtidigt som det är väldigt lugnt och skönt just nu :D

Ha en riktigt trevlig, ledig, helg :)

2009-04-24 @ 12:32:31
URL: http://emp86.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0