Melodifestivalen?!

Vad är det som händer? Hur i hela friden kunde Caroline Af Ugglas gå vidare!? Världens sämsta låt genom tiderna skulle jag tro! Och för att inte tala om henne. Jag tål inte att se människan. Som hon gör på scenen?! Nä fy!!!!!!

Visst jag är apsnål som inte röstar så jag borde väl egentligen inte få ha någon åsikt men jag tror inte det blivit någon skillnad om jag röstat eller inte.

Jag förstår inte varför inte Tick Tock gick vidare. Den var ju bäst! Lite far i den!

Nä snart bojkottar jag hela skiten. Haha lär nog inte bli så ändå eftersom jag är värsta schlager nörden ;)

Det har iaf varit full rulle idag. Jullan och jag klev upp strax före nio tror jag. Pappsen väckte vi vid halv tio. Det var nämligen besök på badhuset idag som stod först på schemat.
Och naturligtvis lyckades vi pricka in en "familjelördag".Fullt med skrikande barn överallt som hoppade runt i bassängerna så man knappt fick plats. Det var som ett helt myller av barn i barnbassängen. Skulle kunna likna det med en mystack. Så det blev kanske bara 30 min bad. Vi höll till i babypoolen mest hela tiden. Men Jullan tyckte det var jättekul :) Detta kommer vi göra om snart. Dock inte på en "familjelördag" ;)
Men det bästa med badet var nog att Björn tog Jullan när det var dags för ombytning och duschning :) Jag hann till och med tvätta håret ;)

Efter badet tog vi en trevlig lunch på punkten med Risse och Veronica. Dom var även med och badade. Barnen sov så snällt medans vi åt så det var skönt :)

Sen bar det hemöver. Jullan fick superenergi efter tuppluren och for runt som en virvelvind i köket och dansade med sin nalle. Björn åkte till Siv och hämtade vår HELA bil. Så nu slipper vi köra volvon. (Tack siv för att vi fick låna den! Jag vet att du läser ;) )

Packade ihop lite saker till Jullan och gick över till våra grannar Elenore och Peter. De behövde hjälp att sätta in klickgolv. Peter och Björn fixade det och jag och Elenore var med barnen. Och naturligtvis passade jag på och myste en massa med lilla Elias på 1 månad :) Gissa hur bebissugen man blir då!
Vi köpte hem mat dit till middag och blev kvar där till strax innan 22 ikväll.
Jullan sov kanske vid 4-5 tiden sen var hon vaken tills vi kom hem. Dock somnade hon som en stock. Hoppas hon sover länge imorn ;)
Hon var verkligen helt uppe i tok ikväll. For och skrattade och busade och ville inte alls sova. Lillfisan! :)

Åh måste bara berätta. Idag har hon sagt MAMMA och PAPPA för första gången. Helt riktigt alltså. Mest har hon sagt mamma ;)

Nä, nu tror jag snart det blir sängen. Björn börjar jobba åtta imorn. Själv så ska jag försöka hinna med lite tvättning och städning mellan allt bus.
En av våra hundar Kitty verkar ha åkt på magsjuka för hon är så dålig i magen och en matta har blivit offer så den måste jag tvätta imorn. Iof inte konstigt att hon är dålig i magen då hon verkar tycka att kattens bajs är det godaste som finns på denna jord. Någon med tips mot det?!

Nä, detta inlägg blev lite långt så nu säger jag GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: PAPPA

Ja hon sa ju faktiskt Pappa innan hon sa mamma! Så jag var först men inte mest!

2009-02-07 @ 22:42:51
Postat av: Viola

Håller med, Ugglas verkade ju helt hög eller nåt. Hon platsar verkligen inte i schalgersammanhang:/

2009-02-07 @ 23:37:19
URL: http://violiejolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0