Bestyr med att skrapa rutan på morgonen...

Imorse när jag skulle på jobbet var det -2 grader ute. SVINKALLT med andra ord!

Går iaf ut och startar bilen och tar en rök i förhoppning om att bilen ska bli lite varm. När jag står där påpälsad med täckjacka och vantar och skrapar den där förbannade isen från rutorna kommer det en dam i, ja vad skulle jag tippa på? 50-60 års åldern kanske cyklandes förbi i kjol och STRUMPBYXOR. Vad tänker människan med? Det är TVÅ MINUS UTE! Inte sommar!

I vilket fall så får jag bort isen från rutorna och sätter mig i bilen. Då är det fan nästan dags att börja om och skrapa dom där jävla rutorna igen. Har hunnit isat igen på den korta tiden. Men jag tänker då fan inte börja om så jag kör iväg. Lagom när jag svänger in mot jobbet kommer det värme i bilen.

Tror läxan av det hela är: MAGDA! Dags att börja sätta i motorvärmarkabel kvällen innan jag ska ha bilen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0