Karlar och hockey!

Dagen har flytit på bra. Jobbet gick som en dans idag. Men man blir trött på allt surr!

Ikväll ska det tydligen bli fullsatt i vår soffa har Björn sagt. Timrå - Modo, ett riktigt derby!

Jag har funderat på det här med hockey och karlar. Eller sport och karlar kan man nog säga.
  Hemma hos oss är det iaf alltid samma sak. Björn sätter sig framför tvn sen blir han som en helt annan person. Det är svordommar, buande, klappande och allt möjligt.
Här kommer några citat..och mina kommetarer om de...

 " Men för fan MODO, kom igen. Visa att ni kan spela hockey/ Att ni har nån kämparglöd!" - Ja jo dom hör säkert vad du säger ända upp till Swedbank eller någon annan arena!

"Men va faaaaaaan, det där ska vara utvisning." - Ja dommarn hör dig säkert gubben och ändrar domslut!

"Sådär ska det se ut grabbar! Härligt!" - Här skrattar jag bara för mig själv åt min lilla lagledare här hemma!

" Men på han da, PÅÅÅÅ HAN! Gå på kropp gubbar!! PÅ KROPP!" - Skrattar ännu mer..

"
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, HÄRLIGT MODO!  Nu är vi på G. Fortstätt så kom igen!! (I det här läget börjar Julia fundera på vad hennes pappa håller på med egentligen men klappar händerna hon också) " - Här säger faktiskt jag Yes eller nåt liknande det blev ju faktiskt mål :)

Även detta fenomen att det oftast dricks öl till hockey. Inte alltid men inte sällan heller. En till varje period är det tydligen sagt.. Öl och hockey verkar tydligen hänga ihop..
Själv håller jag mig till en cola eller isvatten..

Men det roligaste av allt är nog när karln i huset har spelar bandy den kväll det är match. Då stänger han av radion så fort han sätter sig i bilen på vägen hem, svarar i telefon med: " Säg inte hur det gick i hockeyn, jag ska se matchen när jag kommer hem..!", ber mig starta hockeyreprisen så han inte av misstag råkar slå på någon kanal som precis den sekunden visar sporten eller något. Sen kastar han av sig skor och väska och sätter sig tillrätta i soffan. Haha dom är för bra söta karlar ändå ;)


Och ikväll blir det som sagt tydligen fullsatt i soffan. Tre karlar som alla hejjar på MODO, jag och Jullan. Hur ska detta gå? Det får vi se ikväll...



Jullan var modofan redan när hon föddes :)




Och i mammas mage!


Kommentarer
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Haha! Varför känner jag igen det där? ;)

2009-10-08 @ 15:38:48
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Sv; Tack så mycket :) näe, det är nog ett fenome dom är födda med ;)

2009-10-08 @ 16:02:46
URL: http://weris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0