Kanske dags för en uppdatering?

Sorry att jag är så dålig på att uppdatera. Men känns inte som att det händer något spec ändå..fast det kanske gör det bara det att man är inne i vardagen liksom..

Idag har lilla familjen varit i Birsta en sväng. Handlade en liten present till lilla Alice och var även på IKEA.
Vi är nämligen i stort behov av en garderob som sväljer mycket och det hittade vi också..massor av plats för sängkläder och gardiner som vi innan förvarat i skrubben. Vilket leder till att vi endast använt två omgångar sängkläder eftersom vi bara kastat in saker vi inte vet vad vi ska göra av i skrubben. Slutsatsen av det blir att man inte kommer åt allt annat där inne som man kanske behöver..

Denna blev det iaf..

 
700 kostade den.. inte farligt alls tycker jag..
Sen blev det som vanligt lite smågrejer. Doftljus, krokar till Jullans rum och lite annat.

Hittade även sötaste skorna till busan. Dessa. Är dom inte coola? :)




Hittade även en Tina på väg från Birsta City till Ikea. Så då fick jag lite sällskap :) Haha, björn har ju så bråttom jämt så jag går oftast själv och tittar. Men nu fick jag som tur var Tina som surrade på med mig. Hon agerade även bärhjälp. TACK!!


Imorn ska jag nog ta mig en tur på Öppna Förskolan och titta på bytardagen. Hoppas på lite bättre utbud än kyrkans bytardag i lördags. Var inte alls imponerad denna gång. Brukar vara massor av fina kläder men nu var det mesta urtvättat och fult.. Hittade dock lite iaf..
Perfekt med bytardagar. Spec när man har en unge som bara växer och växer!

Efter det ska jag och Jullan åka till Ullånger. Julia ska få leka med mina kusiner och sen ska vi äta raggmunkar där. MUMS!!

Vi har även bestämt oss för att säga upp dagis. Det känns jättetråkigt då hon verkligen älskar att vara där men samtidigt känns det inte heller speciellt kul att betala 1200 kr i månaden fast hon inte är där. På hela oktober kommer hon inte behöva vara där en enda dag.
Blir ju så när Björn alltid börjar 15.00 på vardagarna. Det är bara på helgen han börjar 10 och då har ju dagis inte öppet ändå.
Så det få dagar det krockar att Björn kliver av natten 10 och jag jobbar dag å får vi ordna barnvakt..

Jullan pratar massor nu också. Inga meningar ännu men massor av ord. Många ord vi inte förstår men även många som vi förstår.

Hej
Där
Nanga = Gunga
Blå
Äpple
Anne = Ante
Ka = Carro
Sti = Stina
Te = Tess
Titty = Kitty
Vovve
Nin = Kanin
Gacka =Macka och Jacka
Gocka= Docka
Bi= Bil
Kacka = Kaka
Gocke= Skor
Lälla = Välling
Tutte
Itta = Sitta
Balla = Blöja


Är massa mera ord som jag inte kommer på nu. Och som sagt alla ord vi inte förstår ännu.. Mammas lilltjej börjar bli stor.
Haha hon var så söt idag när vi kom ner till Birsta. Hon hade nämligen somnat i bilen men fick tydligen inte sova så länge som hon hade velat så hon var helt vansinnig när vi kom fram och hon vaknade. Hon ville sova mer. Sötunge.
Hon har även blivit helt galen i böcker. Och det ska läsas samma bok ca 100 ggr om dagen..

Nä, nu kanske man ska krypa till kojs om jag ska orka upp i morn bitti. Ska försöka blogga lite oftare nu :P
Kanske till och med lägga upp lite bilder om jag gör nå fynd imorn..

Här kommer lite olika bilder..


Jullans Rum

 
Blandade bilder på Jullan


   




Kommentarer
Postat av: helena

hejhej ! va fint att du skriver lite här ;) hoppas att du fortsätter hihi

du vet juh att du får ha hon på dagis 15 timmar i veckan ! dagis e juh bra för dom !och då kan du juh få lite egen tid osso =) när va de ni skulle till ullboda ... käns som om de va länge sedan vi träffades , är lite sugen på och träffa "lilla syster" ;) bamse kramar

2009-09-29 @ 07:19:09
Postat av: Jessica

vilka tuffa skor

2009-09-29 @ 09:43:36
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0