Badhusbesök som slutade i sjukhusbesök!

Idag tog jag och Carro med oss Busan på badhuset för att ha en riktig mysdag. Vi tänkte även gå och fika efteråt. Veronica, Gustav och Alice följde också med. Julia hade superkul ända tills hon ramlade i en rutschkana och slog sig. Såg att hon blödde men antog att hon bitit sig i tungan men när jag kollade närme hade hon världens jack i hakan :( Min lilla älskling, blodet bara rann.
En badvakt kom och hjälpte oss och ringde sedan sjukvårdsupplysningen för att se om det måste sys eller om vi kunde gå till en distriktsköterska för att tejpa.
Medans hon satt i telefonkö satt jag med busan invirad i en handduk och med en handduk tryckt om hakan. Hon var så duktig och sa inte ett ord. Men jag tror att hon var rätt chockad också, och det förstår jag.
 Dem ville iaf att vi skulle åka upp på akuten så en läkare kunde titta på det.
Sagt och gjort, duscha lite snabbt, hämta upp Björn och iväg till sollefteå.
Väl där fick vi komma in nästan på en gång. Som tur var behövdes det inte sys utan det räckte att limma igen det.
Julia var så himla duktig och sa inte ett pip när doktorn tittade och limmade. Mammas stora tjej! Hon fick sedan två tatueringar av sköterskan och var så glad över det!
Hon var dock väldigt besviken över att hon inte fick fika något haha!




Det var så underbart att få hem Jullan igen! Jag har saknat henne sååå! Hon hade iaf haft det jättekul med Carro, sovit en natt hos mormor och en natt hos morfar. Shoppat, haft fredagsmys och åkt traktor :)





Carro bad även Vera att klippa Jullan när dom ändå var där och hon blev så himla fin och det behövdes verkligen! Det var så himla ojämt och tunnt!





Annars idag har vi inte gjort så mycket. Det blev pizza till middag, vi orkade inte laga någon mat efter vi varit på akuten men tror inte att någon av oss grät för det ;)
Sen har jag vilat en stund och efter det blev det hockey. Härligt med vinst för MODO!
Nu har Björn somnat här i soffan bredvid mig och jag och Carro tittar på robinsson.


Kommentarer
Postat av: karin

Nä men lilla hjärtat vad fin hon blev i håret :)

2010-10-10 @ 08:38:34
Postat av: Emmelie

Stackars liten, jätte fin i håret =) Funderar själv om de är dags o gå till frisören med Ebba, men vill ju hon ska ha lång lugg o långt hår så vet inte va dom skulle kunna göra med de för o få mer frisyr på de hela =)

2010-10-10 @ 11:47:53
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0