Graviditeten....

När fick du reda på att du var gravid? 1 Januari 2010
 Blev det en chock? Nej, eller ja. Trodde inte det tagit sig men samtidigt hade jag en känsla som sa att jag var gravid.
Hur gammal var du? 23.
Hade du mycket halsbränna? Ja fy fan!
Spydde du mycket? 1 gång, det var dock i slutet av graviditeten.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nä, snarare att jag inte var sugen på någonting.
Hade du mycket foglossning? Inte så jättemycket. Hade mer med Julia.
Hade du sammandragningar? Ja, så fort jag ansträngde mig.
Ditt sf mått som störst? 46 tror jag.
Har du fått bristningar? Inte en enda..
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Visste att det var två pojkar :)
Vad hoppades du på? Det spelade absolut ingen roll.
Hade du mycket vätska i kroppen? Massor!
Hur mycket gick du upp i vikt? Inte ett kg. Gick ner två enligt vågen.
Hur ser du på graviditeten idag?
Den kändes jättelång men nu i efterhand gick tiden jättefort.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Det enda jag ville var att den inte skulle vara lika lång som med Julia. Hon tog två dygn på sig.
Gick du över tiden? Nop, dom kom i vecka 37.
När började din förlossning? Kl 9.30 den 30 augusti.
Hur lång tid tog det? drygt 7 timmar..
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Innan jag fick ryggbedövningen och lustgasen inte hjälpte längre.
Var du rädd för något? Ja, att Harry skulle vända på sig när Elliot kommit ut så att det skulle bli snitt.
Grät du? Haha ja, när jag insåg att under mitt lustgasrus att jag itne kunde ringa Carro eftersom hon var i england.
Skrek du? Jag tror inte det..
Tog du nått smärtstillande? Allt jag kunde få! ;) Lustgas och EDA.
Blev du sydd? Pytte pyttelite.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Björn, tre bm, två läkare och en uska tror jag.
Hade du någon nära med dig? Ja, Björn.
Hur stor var bebisarna? 47 cm2770 g, 48 cm 2905 g
Blev det en pojke eller flicka? Två pojkar.
Vad fick dom heta? Elliot och Harry
Hur ser du på förlossningen idag? Den var helt perfekt. Hade inte velat ha någonting annorlunda och vill verkligen få vara med om att föda barn igen.
Var allting värt det? Absolut!
Ammar du?
Nope.
Hur gammal är bebisarna nu?
Snart en månad..
När kommer nästa barn?
Om det blir några fler så får det nog gå några år till ;)


Kommentarer
Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Åh jag bara älskar tvillingar, blir helt till mig nät någon fått tvillingar, vill själv ha det i framtiden ;) Är det dubbelt så jobbigt o ha tvillingar? :)

2010-10-06 @ 22:15:28
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Teresa - Mamma till Melwin 090918

Gud va underbart vackra barn du har, blir lite avis med tvilligarna, det är ju så charmigt med twins (: Kram

2010-10-07 @ 20:49:50
URL: http://teresamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0